Een foto vertelt meer dan 1000 woorden

Soms krijg je als letselschaderegelaar allerlei foto’s van verwondingen toegezonden die iemand heeft opgelopen bij een verkeers- of arbeidsongeval. De ene keer is dat een foto van een sneetje in een vinger of een foto van een kneuzing. Dan weer een foto van een forse beenwond. Maar soms ook erger.

Na meer dan 25 jaar in het letselschadevak moet ik zeggen dat ik er over het algemeen goed mee om kan gaan. Het blijft echter bijzonder dat iemand die mij nog maar net heeft ingeschakeld als belangenbehartiger mij zomaar dit soort foto’s toestuurt. Of persoonlijke dingen met mij deelt terwijl zij mij nog maar net kennen. Voor mij is dat heel fijn. Klaarblijkelijk vertrouwen de slachtoffers me genoeg om dit soort dingen met mij te delen. En ik moet zeggen dat ik zelf ook wel persoonlijke dingen van mezelf deel met de slachtoffers.

De slachtoffers vertrouwen erop dat wij er goed mee omgaan. En daar mogen ze ook vanuit gaan want wij zijn wel een kantoor met het Nationaal Keurmerk Letselschade. De foto’s met verwondingen stuur ik eigenlijk alleen naar mijn medisch adviseur of aan de medisch adviseur van de verzekeraar van de tegenpartij. Zo krijgen zij een goed beeld van het opgelopen letsel en - soms ook - de impact van een ongeval.

Natuurlijk laten dit soort persoonlijke foto’s mij niet koud. Ik ben tenslotte ook maar een mens. Vooral wanneer het gaat om ernstige verwondingen of bij ongevallen met kleine kinderen.

Wat ik soms wel jammer vind, is dat de behandelaar van een verzekeraar dit soort foto’s niet te zien krijgen vanwege privacy-overwegingen. Want soms vertelt een foto duidelijker dan 1000 woorden wat de impact van een ongeval voor een slachtoffer is

Letselschade keurmerk (square)

Letselschade | NIVRE, letselschade, NKL, LSA

Waarom zou ik mijn zaak melden bij een letselschadebureau met een keurmerk?

Bij letselschade draait alles om vertrouwen. Je wilt een belangenbehartiger die jouw zaak zorgvuldig, professioneel en eerlijk afhandelt. Hier spelen keurmerken een sleutelrol: ze waarborgen dat een bureau voldoet aan hoge kwaliteits- en gedragsnormen. Recente jurisprudentie onderstreept dit belang. Zo besloot het Gerechtshof Arnhem-Leeuwarden dat verzekeraar Unigarant mocht weigeren samen te werken met een bureau dat niet voldeed aan deze normen. Meer verzekeraars hebben de samenwerking met dit letselschadebureau opgezegd vanwege een gebrek aan kwaliteit en integriteit. En helaas zijn er meer bureaus actief die geen kwaliteit leveren en onvoldoende oog hebben voor de belangen van het slachtoffer. Dit toont aan hoe belangrijk het is om jouw zaak onder te brengen bij een erkend letselschadebureau.

Lees meer
Gebroken been (square)

Letselschade | auto-ongeluk, letselschade, been

Een gebroken been na auto-ongeluk: hoe BrandMR je helpt!

Een auto-ongeluk kan je leven plotseling op zijn kop zetten. De schok, de pijn en de onzekerheid kunnen overweldigend zijn, vooral als je te maken krijgt met een gebroken been. Bij BrandMR Letselschade begrijpen we hoe ingrijpend deze situatie voor je is en zijn we er om je te helpen. Hier zijn de stappen die je moet nemen en hoe wij je kunnen ondersteunen.

Lees meer
Vakantie frustraties (square)

Letselschade | vakantie, werken

Vakantie frustraties

Het blijft een terugkerende frustratie: vakantie! 'Waar gaan jullie heen?', 'wat zijn jullie plannen?' of 'waar zijn jullie geweest?', 'wat hebben jullie gedaan?'.

Lees meer