Zo! Nu zijn we allemaal BrandMR

Ik zag het al helemaal voor me.

Scène 1:

Een aantal collega's zijn rustig op kantoor aan het werk, geconcentreerd een dossier aan het bestuderen of middenin een Teams meeting. Maar dan: onrust op de werkvloer. Er wordt naar buiten gekeken. Wat gebeurt daar? Er komt een hoogwerker in beeld compleet met leuk ogende bouwvakker. Vanuit de verte klinken sirenes. Is er brand? Buiten het gebouw zie je mensen naar het dak wijzen.

Scène 2:

Via de hoogwerker worden de grote PALS-letters van het dak verwijderd. Dat gaat niet zonder slag of stoot want ze staan er al een tijdje. De vonken vliegen van de slijptollen af. De brandweerwagen stopt met loeiende sirenes en zwaailichten voor het pand. De (ook niet slecht ogende) brandweermannen komen een handje helpen en blussen de vonken voordat het echte vlammen worden. Maar wacht! Ze nemen via de ladderwagen nieuwe letters mee het dak op. Terwijl het voltallige personeel inmiddels buiten voor het pand naar boven staat te kijken, worden de nieuwe letters op het dak bevestigd. En terwijl via dronebeelden de letters BrandMR nog beter in beeld worden gebracht en beneden de champagneflessen ontkurkt worden, komt de slogan in beeld: Zo! Nu zijn we allemaal Brandmeester.

Het zou zomaar een flitsende reclamespot kunnen zijn. Onder het motto beter goed gejat dan slecht verzonnen samengesteld uit verschillende al bestaande reclamecampagnes. Denk bijvoorbeeld aan wat oudere frisdrank- en biercampagnes. Gecombineerd met een recentere waarin een bouwmarktketen op zoek moest naar zijn eigen letters. Maar goed, als het werkt dan werkt het.

Brandmeester

Zo spectaculair als dit reclamescenario wordt de overgang van Pals Letselschade naar Brandmeester niet in de markt gezet. Dat hebben we ook helemaal niet nodig. Maar bijzonder is het wel. Na decennialang duizenden klanten te hebben bijgestaan, de toon te hebben gezet op het gebied van belangenbehartiging en zelfs door bijzondere rechtszaken mooie jurisprudentie te hebben gecreëerd, bleek het tijd voor een nieuwe stap. En wat voor een! Met ingang van 1 april a.s. ben ik niet meer in dienst van Pals Letselschade maar van Brandmeester. Een club waar we vanaf eind 2019 al onderdeel van uitmaken en waarin ik mij al snel thuis voelde.

Dat de naam Pals zal verdwijnen, is wel even slikken. En niet alleen voor mij. Ik weet dat meer collega's het lastig vinden. Al sinds 9 april 2002 ben ik in dienst bij het bedrijf dat meer en meer als een familie is gaan voelen. Een bijzondere familie. Dat wel. Waar ups en downs elkaar in de loop der jaren hebben afgewisseld. Gelukkig waren er meer ups dan downs. Anders had ik er waarschijnlijk al veel eerder afscheid van genomen.

Familie

Alhoewel... van familie neem je niet zomaar afscheid. Toch? Want familie heb je - net als collega's - niet altijd voor het uitkiezen. Je raakt gewend aan elkaars eigenaardigheden. Krijgt zelfs begrip voor standpunten van de ander waar je misschien niet helemaal achter kunt staan. Maar je neemt ze voor lief omdat je de collega al zo lang kent. En net als in elke familie heb je af en toe een zwart schaap. Die gekke oom die altijd te hard schreeuwt hoe belangrijk zijn mening wel niet is. En dat iedereen naar hem móét luisteren. De schoonzus die soms net iets te nadrukkelijk... Je broer die.... Ach, je snapt me wel. Als je al zolang bij een bedrijf werkt, wordt het eigen. Neem je soms ook afscheid van mensen. En vind je dat de ene keer heel erg jammer en de andere keer wat minder vervelend. Vooral die schreeuwerige ooms kun je natuurlijk missen als kiespijn.

En voor ik het weet is het zover. Binnenkort neem ik niet meer op met "Goedemiddag, je spreekt met Carla Prins van Pals Letselschade". Moet ik er aan wennen Brandmeester te zeggen. Ik zal waarschijnlijk een spiekbriefje ophangen en mij zelfs dan nog vergissen. Waar ik niet aan hoef te wennen is het werk. Want dat blijft hetzelfde. We blijven staan voor kwalitatief goede belangenbehartiging met een goed inlevingsvermogen en afgestemd op de behoeften van de klant. En waar ik zeker ook niet aan hoef te wennen is de Brandmeester familie. Want die voelt al lange tijd vertrouwd.

Nieuwe dimensie

Net zoals door nieuwe liefdesrelaties bonusfamilies kunnen ontstaan, krijg ik er nu een hele grote club bonuscollega's bij. Mijn basis zal altijd Pals zijn maar ik krijg er nu een extra dimensie bij. En natuurlijk zullen we aan elkaar moeten wennen. Er zal ook vast wel ergens een irritant neefje rondlopen. Maar ik ben er van overtuigd dat ook dat goed gaat komen. En zo niet, dan gooien we hem wel het dak op om de letters te poetsen. Dus ja, zelfs zonder flitsende reclame klopt de slogan echt en komt hij recht uit mijn oude Pals-hart: Zo! Nu zijn we allemaal Brandmeester.

Intake_ContactBlock

Direct gratis advies van een letselschadejurist nodig? Neem gerust contact met ons op. Wil je meer weten of heb je vragen over letselschade, de juridische stappen die we voor je kunnen nemen of bijzonderheden in jouw situatie? Aarzel niet om contact met ons op te nemen. Elke werkdag van 08:30 tot 17:30 uur zijn we telefonisch bereikbaar op 085 073 55 50. Je kunt ook je vraag achterlaten via de chatfunctie of ons contactformulier invullen.

Neem contact op
Bescherming van slachtoffer

Letselschade | tips, juridische hulp, letselschade

Bescherming van slachtoffers: keurmerk en beschermd beroep voor letselschadespecialist

Misschien heb je het in het nieuws gehoord. Of heb je er zelf mee te maken gehad. Het aantal malafide letselschade ‘specialisten’ is de laatste vijf jaar met 25% toegenomen. Een schokkende conclusie, waaruit blijkt dat er teveel bedrijven zijn die misbruik maken van de kwetsbaarheid van letselschadeslachtoffers. Gelukkig worden er maatregelen genomen om dit een halt toe te roepen. Welke dat precies zijn, lees je hier.

Lees meer
Whiplash klachten

Letselschade | whiplash, Advocaat, letselschade

Letselschade advocaat Simon over zijn expertise: whiplash (deel 2)

“Als mensen mij niet vertrouwen, dan kan ik er net zo goed mee ophouden.” Whiplash is een geval apart als het aankomt op letselschade. In vijf vraaggesprekken deelt Letselschade Advocaat Simon de Groot zijn inzichten over dit onderwerp. Lees in dit tweede blog hoe een persoonlijke aanpak bijdraagt aan een succesvolle schadeafwikkeling.

Lees meer
Vriendelijke advocaat

Letselschade | vriendelijkheid, Advocaat, conflice

Advocaat van vriendelijkheid

Afgelopen zaterdag was het 'Doe vriendelijk dag'. Dat wist ik eerder ook niet, maar ik, en met mij heel Brandmeester, ben voorstander van deze dag. Want ga maar eens na: hoeveel kun je wel niet bereiken met een beetje vriendelijkheid?

Lees meer