Het leek een busrit als alle andere. Geen zitplek, maar Joost vond het prima even te staan. En toen kwam er een bocht. De chauffeur trok plotseling hard op. Joost verloor zijn evenwicht en kwam met zijn nek tegen een stang terecht. "Ik voelde meteen een krak en hevige pijn. Ik werd onwel en wist: dit is foute boel."
Genegeerd door de chauffeur
Wat de situatie extra vervelend maakte: de buschauffeur deed niets. Geen hulp, geen aandacht, geen woord. De muziek stond hard aan en het incident werd volledig genegeerd door de chauffeur. Alsof er niets was gebeurd. Joost had geluk dat de bus toevallig langs het Radboud Ziekenhuis reed. Op eigen kracht wist hij bij die halte uit te stappen om meteen naar de spoedeisende hulp te gaan. Later werd hij doorverwezen naar een ander ziekenhuis, waar de ernst van zijn letsel duidelijk werd: gevoelloosheid, tintelingen in zijn arm. Het zijn klachten die tot op de dag van vandaag niet zijn verdwenen.
Vertrouwd adres

Gelukkig kende Joost BrandMR al van een eerdere zaak binnen zijn familie waarbij er letsel was opgelopen door een hondenbeet. “Dat was toen zó goed geregeld door de behandelaar Kristianne Meijer. Zij is niet alleen deskundig, maar ook heel menselijk.” Joost besloot vanwege die goede ervaring ook bij BrandMR aan te kloppen, waar Kristianne ook zijn zaak behandelde.
Erkenning in plaats van vernedering
Wat hij vooral wilde? Dat het incident serieus genomen werd. “Ik voelde me totaal genegeerd en gekleineerd. Ik zat in zak en as. De chauffeur deed alsof ik lucht was. Uiteindelijk werd de buschauffeur ontslagen. Dat gaf me rust. Niet uit wrok, maar omdat ik eindelijk het gevoel kreeg dat mijn ervaring ertoe deed, dat het niet zomaar weggemoffeld werd.” Naast de gewenste erkenning ontving Joost ook nog een mooie schadevergoeding.
Professioneel én betrokken
De juridische afhandeling verliep zonder problemen. “Ik heb er echt vrede mee. Alles werd helder uitgelegd, en ik voelde me gehoord. Vooral het contact met Kristianne maakte verschil. Ze nam de tijd, luisterde echt en gaf me het gevoel dat ik belangrijk was.”
De draad weer oppakken
Hoewel de juridische zaak is afgerond, is het lichamelijke herstel nog bezig. “Ik doe wat ik kan om de draad weer op te pakken. Maar ik word nog steeds gehinderd door het letsel. Toch blijf ik vooruitkijken en werk ik eraan om weer 100% mezelf te worden.”

Ook hulp nodig?
Heb jij net als Joost ook letsel opgelopen in het openbaar vervoer? Neem dan contact met ons. Bij BrandMR Letselschade doen we er alles aan om voor jou de schadevergoeding te regelen waar je recht op hebt.